::.. Ceylan Sürücü Kursu ..::

Trafik Bilgisi


A) Genel Tarifler:

TRAFİK : Yayaların ve araçların karayolları üzerindeki hal ve hareketleridir.
KARAYOLU (YOL) : Trafik için, kamunun yararlanmasına açık olan arazi şeridi, köprüler ve alanlardır.
GEÇİŞ ÜSTÜNLÜĞÜ : Görev sırasında, belirli araç sürücülerinin can ve mal güvenliğini tehlikeye sokmamak şartı ile trafik kısıtlama ve yasaklarına bağlı olmamalarıdır.
GEÇİŞ HAKKI : Yayaların veya araç kullanların, yolu kullanmak sırasındaki öncelik hakkıdır.
DURMA : Her türlü trafik zorunlulukları dışında araçların insan indirmek ve bindirmek, eşya yüklemek, boşaltmak veya beklemek amacıyla kısa süre için durdurulmasıdır.
PARK ETME : Araçların, durdurma ve duraklaması gereken haller dışında bırakılmasıdır.

B) Karayolu İle İlğili Tarifler:

İKİ YÖNLÜ KARAYOLU : Taşıt yolunun her iki yöndeki taşıt trafiği için kullanıldığı karayoludur.
TEK YÖNLÜ KARAYOLU : Taşıt yolunun yanlız bir yöndeki taşıt trafiği için kullanıldığı karayoludur.
BÖLÜNMÜŞ KARAYOLU : Bir yöndeki trafiğe ait taşıt yolunun bir ayırıcı ile belirli şekilde diğer taşıt yolundan ayrılması ile meydana gelen karayoludur.
ERIŞME KONTROLLÜ KARAYOLU (Otoyol - Ekspresyol) : Özellikle transit trafiğe tahsis edilen, belirli yerle ve şartlar dışında giriş ve çıkışın yasaklandığı, yaya, hayvan ve motorsuz araçların giremediği, ancak izinli motorlu araçların yararlandığı ve trafiğin özel kontrola tabi tutulduğu karayoludur.
GEÇİŞ YOLU : Araçların bir mülke girip çıkması için yapılmış olan karayolu üzerinde bulunan kısmıdır.
BAĞLANTI YOLU : Bir kavşak yakınında karayolu taşıt yollarının birbirine bağlanmasını sağlayan, kavşak alanı dışında bulunan karayoludur.
BANKET : Yaya yolu ayrılmamış karayolunda, taşıt yolu kenarı ile sevbasi veya hendek iç üst kenarı arasında kalan ve olağan olarak yayaların ve hayvanların kullanacağı, zorunlu hallerde de araçların faydalanabileceği kısımdır.
PLATFORM : Karayolunun, taşıt yolu (kaplama) ile yaya yolu (kaldırım) veya banketinden oluşan kısmıdır.
KAVŞAK : İki veya daha fazla karayolunun kesişmesi veya birleşmesi ile olusan ortak alandır.
TALİYOL : Genel olarak üzerindeki trafik yoğunluğu bakımından bağlandığı yoldan daha az önemde olan yoldur.
ANAYOL : Ana trafiğe açık olan ve bunu kesen karayolundaki trafiğin bu yolu geçerken veya bu yola girerken, ilk geçiş hakkını vermesi gerektiği işaretlerle belirlenmiş karayoludur.
OKUL GEÇİDİ : Genel olarak okul öncesi, ilk öğretim ve orta dereceli okulların çevresinde özellikle öğrencilerin geçmesi için taşıt yolundan ayrılmış ve trafik işaretiyle belirlenmiş alandır.
DEMİRYOLU GEÇİDİ (hemzemin geçit) : Karayolu ile demiryolunun aynı seviyede kesiştiği bariyerli veya bariyersiz geçitlerdir.

C) Araçlara İlişkin Tanımlar:

OTOMOBİL : Yapısı itibariyle, sürücüsünden başka en çok yedi oturma yeri olan ve insan taşımak için imal edilmiş bulunan morotlu taşıttır. Bunlardan taksimetre veya tarife ile yolcu taşıyanlara "taksi otomobil", adam başına ücretle yolcu taşıyanlara "dolmuş otomobil" denir.
MİNİBÜS : Yapısı itibariyle, sürücüsünden başka sekiz ile ondört oturma yeri olan ve insan taşımak için imal edilmiş bulunan motorlu taşıttır.
OTOBÜS : Yapısı itibariyle, sürücüsünden baska en az onbeş oturma yeri olan ve insan taşımak için imal edilmiş bulunan motorlu taşıttır. Troleybüsler de bu sınıfa girer.
KAMYONET : İzin verilebilen azami yüklü ağırlıgı 3500 kg.'i geçmeyen ve yük taşımak için imal edilmiş motorlu taşıttır.
KAMYON : İzin verilebilen azami yüklü ağırlığı 3500 kg.'dan fazla olan ve yük taşımak için imal edilmiş motorlu taşıtlardır.
ÇEKİCİ : Romörk ve yarı romörtları çekmek için imal edilmiş olan ve yük taşımayan motorlu taşıtlardır.
ARAZİ TAŞITI : Krayollarında yolcu ve yük taşıyabilecek şekilde imal edilmiş olmakla beraber, bütün tekerlekleri motordan güç alan ya da alabilen motorlu taşıttır.
GABARİ : Araçların, yüklü veya yüksüz olarak karayolunda güvenli seyirlerini temin amacı ile uzunluk, genişlik ve yüksekliklerini belirleyen ölçüdür. (Genişlik:2,5 m ; Yükseklik:4 m)
AZAMİ AĞIRLIK : Taşıtın güvenle taşıyabileceği azami yüklü ağırlığı.
DİNGİL AĞIRLIGI :Araçta aynı dinğile bağlı tekerleklerden, karayolu yapısına aktarılan ağırlıktır. (Tek dingil: 10 ton, iki dingil 18 ton)

TRAFİK POLİSİNİN HAREKETLERİ

Trafik polisinin duruş ve pozisyonuna göre, polis hazırolda veya kollarını açmış ise trafik polisinin ön ve arka kısmı trafiğe kapalı, sağ ve sol tarafı trafiğe açıktır.
Trafik polisi elinin birini havaya kaldırmışsa bütün yollar trafiğe kapalıdır.

IŞIKLI TRAFİK İŞARET CİHAZLARI

1) Kırmızı ışık: Yolun trafige kapalı olduğunu gösterir. Aksine bir işaret yoksa, durup beklenir. 2) Sarı ışık: Uyarı anlamındadır. Kırmızı ışıkla birlikte yanarsa hazırlan yol trafiğe açılmak üzeredir. Yeşil ışıkla birlikte yanarsa yol trafiğe kapanmak üzeredir.
3) Yeşil ışık : Yolun trafiğe açık olduğunu gösterir.
4) Fasılalı ışık : Kirmizi ise dur, sari ise dikkatli geç anlamindadir.
5) Yazılı ve sesli ışık: Araç trafigine göre yaya trafigini düzenler ve yayalara hitap eder.

YOL ÇİZGİLERİ

Devamlı yol çizgileri: Iki serit ve iki yönlü karayolunda, dönemeç tepe üstü, kavsak yaya ve okul geçidi, demiryolu geçidi, dar köprü ve tünel gibi yerlerin yaklasiminda serit degistirilemeyecegini ve öndeki araçlarin geçilemeyecegini belirler.
Kesik yol çizgileri: Trafik kurallarina uymak sartiyla sürücülerin, yol ve trafik durumuna uygun oldugunda, öndeki araçlari geçmek için serit degistirebilecegini gösterir.
Devamlı ve kesik yol çizgileri: Yanyana çizilmis devamli ve kesik yol çizgilerinin bulundugu yerlerde sürücüler, manevra baslangicinda kendilerine en yakin olan çizginin anlamina göre davranirlar.
Yanyana iki devamli çizgi: Bu çizgi, yolu bölünmüs yol durumuna getirdiginden, bu çizgi boyunca karsi yönün kullandigi seritlere girilmez.NOT: Bir kisi sürekli olarak 5 saat, yarim saat dinlendikten sonra 4 saat daha araç kullanabilir. 24 saatte bir kisi toplam 9 saat araç kullanabilir.
NOT: Alkollü iken araç kullananlara para, puan ve 3 ay trafikten men cezasi verilir. Uyusturucu kullananlara sürekli olarak trafikten men, para ve hapis cezasi verilir.
NOT: Bir yil içinde 100 hata puanini dolduranlara 2 ay trafikten men, ayni yil içerisinde 2 defada 100 hata puanini dolduranlara 4 ay trafikten men, 3 defa dolduranlara tamamen trafikten men cezasi verilir.


KARAYOLUNUN KULLANILMASI KURALLARI

Karayollari, toplumun her kesiminin yararlandigi, kamuya çaik, dolayisiyla, konulan kurallara, kisitlamalara, yasaklara uyulmasi gereken yerlerdir.Karayolarimizda trafigin akisi sagdandir. Aksine bir isaret veya hüküm bulunmadikça araç sürücüleri asagidaki kurallara uymak zorundadir.

Sürücüler:
1- Araçlarini, durumun elverdigi oranda gidis yönüne göre yolun en sagindan sürmek.
2- Yol çok seritli ise, trafik durumuna göre hizinin gerektirdigi seritten gitmek.
3- Serit degistirmeden önce, gidecegi seritte araçlarin güvenle geçislerinin tamamlamalarini beklemek.
4- Trafigi aksatacak ya da tehlikeye sokacak sekilde serit degistirmemek.
5- Gidise ayrilan yol bölümünün en sol seridini sürekli olarak isgal etmemek.
6- Iki yönlü, dört veya daha fazla seritli yollarda, motosiklet, otomobil, kamyonet, minibüs ve otobüs disindaki araçlari sürenler, geçme ve dönme disinda en sag seridi izlemek zorundadirlar.
Ayrica sürücülerin;
1- Geçme, durma, duraklama, dönme ve parketme gibi haller disinda serit degistirmeleri.
2- Iki seridi birden kullanmalari.
3- Araçlarin cinsine ve hizina uygun olmayan seritten gitmeleri.
4- Kavsaklara yaklasirken, yerlesim yerleri içinde 30 metre, disinda 150 metre mesafe içinde serit degistirmeleri.
5- Isaret vermeden serit degistirmeleri yasaktir.

HIZ KURALLARI

Aksine isaret bulunmadikça yerlesim yeri disinda ve içinde römorksuz tasit cinsleri için en çok hiz sinirlari asagida gösterilmistir.


ARACIN CINSI Yerlesim yerlerinde Yerlesim yeri disinda
Otomobillerde 50km/s 90km/s
Otobüs, minibüs, kamyon ve kamyonetlerde 50km/s 80km/s
Arazi tasitlariyla motosikletlerde 50km/s 70km/s
Tehlikeli madde tasiyicilar ile özel yük tasima izni belgesiyle veya özel izin belgesiyle karayoluna çikan araçlarda 30km/s 50km/s
Motorlu bisiklet ve bisikletlerde 30km/s 50km/s
Traktör, arizali bir araci çeken araçlarda ve is makinasinda 20km/s 20km/s

Not: Römorksuz bir araca römork takilirsa, aracin hizi saate 10 km. daha düsük olmali.
Takip mesafesi: Hareket halindeki iki araç arasindaki mesafeye denir. Takip mesafesi hizin yarisi kadar mesafedir. Örnegin hizi 90km/s olan bir aracin takip mesafesi 45m olmalidir.
Not: Bir aracin 2 saniyede kat ettigi yol takip mesafesi kadardir.

ÖNDEKİ ARACI GEÇME KURALI

Sürücülerin önlerinde giden aracı geçmeleri için:

1. Arkasindan gelen bir baska sürücünün geçmeye baslamamis olmasina,
2. Önünde giden sürücünün bir baska araci geçme niyetini belirten uyarma isaretini vermemis bulunmasina.
3. Geçecegi aracin hiziyla, geçme esnasindaki kendi hizini da dikkate alarak, iki yolarda da karsidan gelen trafik dahil, yolu kullananlarin tümü için tehlike veya engel yapmadan geçme için kullanacagi seridin yeteri kadar ilerisinin görüse açik ve bos olmasina,
4. Geçisin, geçilen araçlar için bir güçlük yaratmayacak sekilde ve araçlarinin bu geçise uygun durumda bulunmasina dikkat etmeleri mecburidir.

ÖNDEKİ ARACI GEÇMENİN YASAK OLDUĞU YERLER

Sürücüler;
1. Geçmenin herhangi bir trafik isaretiyle yasaklandigi yerlerde,
2. Köprülerde, tünellerde, kavsaklarda, demiryolu geçitlerinde, görüsün yetersiz oldugu tepe üstü ve virajlarda, önlerindeki araçlari geçmeleri yasaktir.

Sağa dönüşler:
1. Dönüs isareti vermeye,
2. Sag seride veya isaretle dönüs izni verilen seride girmeye,
3. Hizini azaltmaya,
4. Dar bir kavisle dönüs yapmaya mecburdurlar.

Sola dönüşler:
1. Dönüs isareti vermeye,
2. Yolun gidise ayrilmis olan kisminin soluna yanasmaya,
3. Hizini azaltmaya,
4. Dönüse baslamadan, varsa sagdan gelen tasitlara ilk geçis hakkini vermeye,
5. Dönüs sirasinda, karsidan gelen ve emniyetle duramayacak kadar kavsagaolan araçlarin geçmesini beklemeye,
6. Girecegi yolun gidise ayrilan kismina girmek üzere, arkadan gelen ve sola dönecek diger tasitlari engellememek için dönüsünü genis kavisle yapmaya,
7. Dönüs sirasinda ilk geçis hakkini, kurallara uygun olarak karsiya geçen yayalara, varsa bisiklet yolundaki bisikletlere vermeye mecburdurlar.

Araç sürücülerinin:
1- Baglanti yollarinda geri gitmeleri,
2- Tek yönlü yollarda, duraklama veya park manevrasi disinda geri gitmeleri,
3- Iki aracin emniyetle geçemeyecegi kadar dar olan iki yönlü yol kesimlerinde, karsilama ve geçis kolayligi disinda, geri gitmeleri,
4- Daha genis yollarda geriye giderken manevra disinda serit degistirmeleri,
5- Trafigi yogun olan yollarda geriye dönmeleri yasaktir.

Trafik polisi, isikli trafik isaret cihazlari veya trafik isaret levhalari bulunmayan kavsaklarda;

1- Bütün araçlar geçis üstünlügüne sahip araçlara görev anindayken öncelik verir.
2- Bütün sürücüler dogru geçmekte olan tramvay hatti bulunan yoldan geçen araçlara,
3- Bölünmüs yola çikan sürücüler bu yoldan geçen araçlara,
4- Tali yoldan çikan sürücüleranayoldaki sürücülere,
5- Dönel kavsak disindaki sürücüler, dönel kavsak içindeki araçlara,
6- Bir iz veya mülkten karayoluna çikan sürücüler, karayolundaki araçlara
ilk geçis hakkini vermek zorundadir.

GEÇİŞ ÜSTÜNLÜĞÜ:

Görev sirasinda, belirli araç sürücülerinin, can ve mal güvenligini tehlikeye sokmamak sartiyla, trafik kisitlama ve yasaklamalarina bagli olmamalarina denir.

1- Ambulanslar
2- Itfaiye araçlari
3- Polis araçlari
4- Sivil savunma araçlari
5- Koruyan ve korunan araçlar
NOT: Geçis üstünlügüne sahip araçlarin 150 metreden görülür lambalari olmalidir. 150 metreden duyulur sirenleri olmalidir.
NOT: Sari tepeli lambali araçlar geçis üstünlügüne sahip degildir. Sari tepe lambasi araçlara kendilerini belli etmek için takarlar diger araç kullananlar da daha dikkatli araç kullanirlar.

DURAKLAMANIN YASAK OLDUĞU YERLER:

1- Duraklamanin yasaklandiginin bir trafik isaretiyle belirtilmis oldugu yerlerde.
2- Sol seritte (rayli sistemin bulundugu yollar hariç).
3- Yaya ve okul geçitleri ile diger geçitlerde.
4- Kavsaklar, tüneller, rampalar ve baglanti yollarinda ve buralarda yerlesim merkezleri içinde 5 metre , yerlesim merkezleri disinda 100 metre mesafede.
5- Görüsün yeterli olmadigi tepe üstlerine yakin yerlerde ve dönemeçlerde.
6- Duraklayan veya park eden araçlarin yaninda.
7- Otobüs ve taksi duraklarinda.
8- Isaret levhalarina, yaklasim yönünde ve park izni verilen yerler disinda, yerlesim birimi içinde 15 metre, yerlesim birimi disinda 100 metre mesafede.
9- Zorunlu haller disinda, yerlesim yerleri disindaki karayollarinda, tasit yolu üzerinde duraklamak yasaktir.

PARK ETMENİN YASAK OLDUĞU YERLER:

NOT: Duraklamanin yasak oldugu heryerde park etmek de yasaktir.
NOT: Kavsaklarda park etme yasagi sehir içerisindeki kavsaklarda 30 metre, sehir disinda 150 metre park etmis iki araç arasinda 1,5 metre olmalidir.


ARAÇ IŞIKLARININ KULLANILMASI:

a) Uzağı gösteren ışıklar (uzun hüzmeli farlar):
Yerlesim birimleri disindaki karayollarinda geceleri seyrederken, yeterince aydinlatilmamis tünellere girerken, benzeri yer ve hallerde uzagi gösteren isiklarin yakilmasi zorunludur.

a) Yakını gösteren ışıklar (kısa hüzmeli farlar):
Geceleri, yerlesim birimleri disinda karayollarindaki karsilasmalarda bir araci takip ederken, bir araci geçerken yan yana gelinceye kadar ve yerlesim birimleri içinde, gündüzleri ise görüsü azaltan sisli, yagisli ve benzeri havalarda yakini gösteren isiklarin yakilmasi mecburidir.

NOT: Kisa farla 25 m. , uzun farlar 100 m. ileriyi aydinlatir.

Isiklarin kullanilmasina iliskin esaslar:

1- Dönüs isiklarinin "geç" anlaminda kulanilmasi,
2- Sadece park isiklari yakilarak araç sürülmesi,
3- Karsilasmalarda isiklarin söndürülmesi,
4- Yönetmeliklerde gösterilen esaslara aykiri isik takilmasi ve kullanilmasi,
5- Sis isiklarinin; sis, kar, siddetli yagmur halleri disinda ve geceleri yakini ve uzagi gösteren isiklarla ayni zamanda kullanilmasi,
6- Yönetmelik esaslarina uygun olarak takilan isiklarin da amaç disinda ve gereksiz kullanilmasi
yasaktir.

ARIZALI ARAÇLARIN ÇEKiLMESI

1- Freni arizali olmayan araçlarin çekilmesi:

- Çekme halati, çekme zinciri veya çekme demiri ile çekilir.
- Çekme halatinin uzunlugu en fazla 5m. olmalidir.
- Halatin uzunlugu 2,5m. geçerse kirmizi yansitici baglanmali.
- Hiz saatte 20km olmali.

2- Freni arızalı olan araçların çekilmesi:

- Çeki demiri ile çekilmeli.
- Demir uzunlugu en fazla 1m. olmali.
- Hiz saatte 15km. geçmemeli.

NOT: Her iki durumda da yolcu ve yük tasinmamali.

OKUL TAŞITININ ÇALIŞTIRILMA ESASLARI:

1- Okul tasitinin "DUR" isareti yakildiginda, diger bütün araçlar duracak, ögrenci indirme bindirme islemi bitinceye kadar okul tasiti geçilmeyecektir.

2- "DUR" isareti sadece ögrenci indirme bindirme islemi sirasinda yakilacak, bu isik frene basildiginda yanan isikla birlikte yanmayacak.

3- Okul tasitlarina, tasima sinirini asacak sayida ögrenci bindirilmeyecektir.

4- Tasit içi düzenini saglamak ve tasita inis ve binislerde ögrenciye yardimci olmak üzere okul tasitinda bir rehber ögretmen veya kisi bulunacaktir.

5- Ögrencilerin kolayca yetistigi cam ve pencereler sabit olacaktir.

NOT: Okul tasitlarinin arlasinda 30cm. çapinda kirmizi dur lambasi olmalidir.

NOT: Hatali park olursa parasini araç sürücüsü ya da sahibi öder.

NOT: Sehir merkezinde kamyon, otobüs ve traktör park yapamaz.

TEHLİKELİ MADDE TAŞINMASI:

Tehlikeli madde tasiyan araçlar, sehir içerisinde 30km. sehir disinda 50km. hizla gidebilir. (Eger bos ise, kendi sinifinin hizi ile)

NOT: Dolum veya bosaltim sirasinda kivilcim çikaran nesnelere en fazla 30m. yaklasir, park aninda 20m. takip mesafesi 50m. olmalidir.

NOT: Tehlikeli madde tasiyan araçlarda 6kg. iki adet yangin söndürme cihazi ve tamizlik aninda tanker içindeki aydinlatma feneri de 6 voltluk pil olmalidir.

NOT: Ariza aninda baska bir gözcü bulunmalidir.

OTOYOL KURALLARI:

Erişme kontrollü karayolu:

Özellikle transit trafige tahsis edilen, belirli yerler ve sartlar disinda giris ve çikisin yasaklandigi, yaya, hayvan ve motorsuz araçlarin giremedigi, ancak izin verilen motorlu araçlarin yararlandigi ve trafigin özel kontroletabi tutuldugu karayoludur.

Otoyola her yerden giris veya çikis yasaklanmistir. Buralara ancak özel yerlerden girilir veya çikilir ki buralara giriste "hizalanma seridi" çikista ise "yavaslama seridi" denir. Duraklamak, park etmek, geri gitme, geri dönüs YASAKTIR.

MOTORLU TAŞITLARDA TRAFİĞE KATILMA-TESCİL İŞLEMLERİ:

Araç sahipleri araçlarini yönetmelikte belirtilen esaslara göre yetkili tescil kurulusuna tescil ettirmek ve tescil belgesi almak zorundadir.

1- Tescili zorunlu olan ve daha önce tescili yapilmais bir araci satin alan veya gümrükten çeken araç sahipleri:
->Satin alma veya gümrükten çekme tarihinden itibaren üç ay içinde gerekli bilgi ve belgelerle birlikte yazili olarak yetkili tescil kurulusuna müraacat etmek zorundadirlar.

2- Tescili araçlari NOTER senediyle satin veya devir alan araç sürücüleri, araci adina tescil ettirmek üzere:
->Gerekli bilgi ve belgelerle birlikte bir ay içinde yetkili tescil kurulusuna müraacat etmek zorundadirlar.

3- Tescil edilerek tescil belgesi alinan araçlarin karayoluna çikabilmesi için ayrica TRAFIK BELGESI ve TESCIL PLAKALARI'ni almasi gerekir.

4- Tescil belgesi, trafik belgesi ve tescil plakalari araç üzerinde hazir ve uygun durumda bulundurmadan araç trafige çikamaz.

5- Tescil islemleri geciken araçlarin geçici olarak trafige çikarilip karayolunda kullanilmasi için: Geçici trafik belgesi ve Geçici trafik plakalari alinmasi mecburidir.

6- Tescil plakalarinin araç üzerinde ve uygun durumda bulundurulmasi yaninda isiklarin yakilmasi ile birlikte arka plakalarin 20 metra mesafeden okunabilecek sekilde aydinlatilmis ve temiz olmalidir.

7- Motorlu bir aracin isletilmesi ve herhangi bir kazaya karismasi gibi durumlara karsi MALI SORUMLULUK SIGORTASI yaptirmasi zorunludur.

8- Motorlu araç sürücüleri: trafik zabitasi (polisi) tarafindan yapilacak denetim ve kontrol sirasinda,

a)sürücü belgesini
b)tescil belgelerini
c)trafik belgesini
d)mali sorumluluk sigorta poliçesini ve tescil plakalarini göstermek zorundadir.

9- Araç sahipleri ekonomik ömrünün dolmasi, kaza, yangin, tahrip edilme veya benzeri sebeplerle hurdaya ayirdiklari araçlarin tescilinin silinmesi için hurdaya ayirma tarihinden itibaren 1 ay içinde ilgili tescil kurulusuna dilekçe ile müracat etmek zorundadir.

ARAÇLARIN MUAYENE MECBURİYETLERİ VE SÜRELERİ:

1)Hususi otomobiller ile bunların her türlü römorkları:

-Trafige çikarisinlan sonra ilk 3 yas sonunda ve devaminda her 2 yilda bir.
-Resmi ve ticari plakali e bunlarin her türlü römorklari: Ilk trafige çikisidan itibaren ilk 2 yas sonunda de vaminda yilda 1.
-Lastik tekerlekli traktörler ve bunlarin her türlü römorklari:
Ilk trafige çikisindan itibaren ilk 3 yas sonunda ve devaminda her 3 yilda bir.
-Diger bütün motorlu araçlar ile bunlarin her türlü römorklari ilk bir yas sonunda ve devaminda her yil.

periyodik muayeneye tabi tutulur.

2)Motorlu tasitin muayene süresi dolmamis olsa bile;
-Kazaya karismasi sonucu yetkili zabitaca muayenesi görülen araçlar,
-Üzerinde degisiklik yapilan araçlar

ayrica özel muayeneye tabi tutulurlar.

3)Araç üzerinde yönetmelikte belirtilen sekilde yapilacak her türlü degisikligin araç sahibi tarafindan 30 gün içinde yetkili tescil kurulusuna bildirilmesi mecburidir.

4)Uyusturucu ve keyif verici maddeleri almis olanlar:
-Derhal araç kullanmaktan men olurlar.
-Mahkeme karariyla para ve hapis cezasi ile cezalandirilir, sürücü belgesi süresiz olarak geri alinir.

ASLİ KUSURLAR:

1. Kirmizi isikta geçmek. Trafik polisinin dur ikazina uymamak.
2. Seride tecavüz etmek.
3. Bir araca arkadan çarpmak.
4. Karsi yönden gelen serit ve yol bölümünden gitmek.
5. Sollama kurallarina uymadan araç sollamak.
6. Dönüs kurallarina uymamak.
7. Daralan yollarda öncelik hakkina uymamak.
8. Sehirler arasi yollarda park yapmak.

NOT: Alkollü araç kullanmak, hiz limitini asarak araç kullanmak, ehliyetsiz araç kullanmak ASLİ KUSUR DEGILDIR.

ÇEVRE BİLGİSİ:

NOT: Katalitik konvektör; zehirli gazlarin zehirleyicilik özelligini azaltir.
NOT: Bir bölgenin bitki topluluguna flora, hayvan topluluguna fauna denir.
NOT: Ekzosdan disariya %3,5 ile %4,5 arasinda karbonmonoksit atilabilir.

Sertifika Türlerimiz
Sertifika Dönemleri
Kurs Dönem ve Saatleri
Gerekli Belgeler
Ücret ve Masraflar
Kursumuzdan Görüntüler-1
Kursumuzdan Görüntüler-2
Sınav Sonuçları
Sınav Tarihleri
Aday Bilgilendirme
Geçmiş Sınav Soruları
Direksiyon Sınavındaki Kriterler
 
Lütfen gelip bir çayımızı içiniz. Tüm sorularınızı cevaplayalım..
0256 212 63 61

Copyright 2006-2016©